Jump to content

Obecnie trwa remont. Proszę uważać na głowy i patrzeć pod nogi.

Sign in to follow this  
Barabarella

Wgrywanie tekstur HD

Recommended Posts

Oves    168

Niezła robota, a tak dla mniej orientujących się w temacie, rozumiem, że po zgraniu owych 3 (trzech) plików będę miał od razu gotowe tekstury? Do tej pory po wczytaniu mapy, ciągle miałem rozmazane tekstury, aż po krótkim czasie się wyostrzały, wypisana metoda ma temu zapobiec?

Jeśli odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca, to co powinienem dokładnie wpisać w miejscu <numerek_wersji>

Oraz o co chodzi z tym czasem poniżej, domyślnie 5 sekund. Chodzi tu o czas pozostały?

Jedyny zniechęcający element to zassanie tych 14GB

 

Pozdrawiam Oves

Share this post


Link to post
Share on other sites
Barabarella    46

Nie wiem jak wygląda u innych dociąganie tekstur, u mnie powoduje to znaczące chwilowe spowolnienie działania gry i zacinanie obrazu.

Numer wersji to numerek z wersji gry. W launcherze nad przyciskiem start jest np. beta-1858 a po wgraniu najnowszego (na dzień dzisiejszy) patcha będzie beta-1859 (Nie wiem jak to wygląda gdy gra się przez steam'a). Czyli nas interesuje 1859 (w przypadku najnowszego patcha). Przykładowo jeden z linków będzie wyglądał tak:

http://dl-production.firefallthegame.com/vtex/beta-1859/static.vtex2

 

 

A odnośnie czasu to, hmmm .....

na dole ekranu masz 8 kółeczek (4 abilitki i 4 przydatne czynności :) )

gra odlicza na nich ostatnie 5 sekund do aktywacji

jeśli w parametrze podasz np. 60 to będzie odliczać od minuty (jeśli trzeba tak długo czekać na aktywację)

Ja sobie wpisuję 5 min (mało co ma tak długi czas, tylko jakieś glidery itp. ), więc dokładnie widzę ile mi jeszcze sekund zostało).

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oves    168

Uprzejmie dziękuję, z tymczasem tak obstawiałem ale lepiej było się zapytać.

Korzystam z wersji Steam-owej więc prawdopodobnie muszę odpalić grę bezpośrednio z pliku aby poznać jej wersje ok wydaje się być proste.

Zastanowił mnie w międzyczasie jeszcze jeden element a mianowicie jeśli pobiorę tą sporą ilość danych to jak Waść napisał trzeba je przekopiować do folderu z grą, teraz czy dane plik już istnieją tylko, ze znacznie mniejszą wagą? Jeśli istnieją to domniemam iż będę musiał zastąpić owe pliki, ok a co w momencie pojawienia się patch-a czy gra czy też Steam nie uzna iż nie widzi starych danych i zmusi mnie w jakiś sposób do zasysania odnowa?

 

Pozdrawiam Oves

Share this post


Link to post
Share on other sites
Barabarella    46

Plików z teksturami jest 7 (im większy numerek tym gorsze tekstury)

Przy każdym patchu zawartość katalogu Firefall\system\vt jest czyszczona (kasowana) i wgrywane są pliki z teksturami vtex7 do vtex3 (to są małe pliczki)

Te 3 ostatnie to high res (vtex2), very high res (vtex1) i ultra res (vtex0). Ja używam w grze średnich ustawień i potrzebuję tylko vtex2 i vtex1.

Co do wersji steam to nie musisz odpalać gry z launchera, przecież na forum jak wychodzi nowy patch to zawsze jest info o jego wersji :)

 

Edit:

Wersję widać również na ekranie logowania na dole w prawym rogu obok znaczka Red 5.

Edited by Barabarella

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oves    168

Uprzejmie dziękuję, po tej odpowiedzi sporo się wyjaśniło w takim, razie skoro gram na najwyższych ustawieniach graficznych to wnioskuje iż wystarczy mi ściągnięcie samego pliku 0. Jeśli to ma tak działać jak myślę to uprzyjemni mi moją rozgrywkę, trzeba przetestować.

Odliczam czas do powrotu do domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oves    168

Witam ponownie

 

Jestem po zassaniu tego pliku z 0 (zerem) w nazwie i z tego co zauważyłem, to gra zaczytuje mi się znacznie szybciej, wszystkie lokacje. Tak jak wcześniej pisałem, do tej pory często po wczytaniu mapy tekstury były rozmazane dopiero po chwili się wyostrzały jedna za drugą, obecnie jeśli takie rozmycie się pojawi to dosłownie na kilka sekund. Jedynie obiekty potrafią się nieco dłużej wczytywać, mam tu na myśli, przykładowo drukarkę, garaż itp.

Pozostaje tylko pytanie jak poznać, po nowym patchu, że muszę pobrać nowy plik skoro nie zawsze zmieniają coś w teksturach, oraz co jeśli jednak coś zmienią a plik z mojego folderu zostanie usunięty ale wgram tam starą kopie pliku?

 

Pozdrawiam Oves

Share this post


Link to post
Share on other sites
Barabarella    46

Trudne pytania.

Na poznanie czy coś się zmieniło znam tylko jedną metodę tzw. "organoleptyczną" - porównanie starego z nowym. Ponieważ vtex0 jest trochę za duży do porównywania to ja sprawdzam vtex2 wychodząc z założenia jak zmieniają tekstury to we wszystkich rozdzielczościach (teoria trochę naciągana). Do porównania używam "Porównaj wg zawartości" z Total Commandera.

Na drugą część pytania niestety nie znam odpowiedzi. Po cichu liczę na to, że nic się strasznego nie stanie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
insp    529

 

 

że nic się strasznego nie stanie

Po prostu nie będzie gdzieś tekstur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xecutor    78

Po prostu nie będzie gdzieś tekstur ;)

tzw. "wallhack" powierzchie i obiekty istnieja, ale sa przezroczyste ;) nie potrzeba zadnego perka z SIN w nazwie... zaraz zaraz.. to jest chyba niezgodne z regulaminem armii... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oves    168

Witam Serdecznie.

 

 

 Gra dociągnie tekstury i wrzuci je do folderu cache w appdata. Niestety wtedy textury nie będą w jednym miejscu, będą doczytywane, dościągane i ładowane czasami w nieskompresowanym formacie. Czyli straci to wszelkie atuty. Ale po prostu poczekaj aż wyjdzie łatka, spatchuj sobie manualnie i znowu usuń cache, żeby ładowało cały czas z pojedynczych plików ;]

 

 

Booo... smutna prawda, musisz zassać wszystkie pliczki, bo niektóre nie posiadają tekstur wysokiej rozdzielczości, bo ich nie potrzebują i są dobierane z tych pliczków gdzie jest gorsza jakość, a że Firefall ma skopany system dobierania tekstur to ci pobiera je tak jak wcześniej pobierało wszystkie i dlatego wolniej doczytuje względem reszty.

Uprzejmie dziękuję za odpowiedź, czyli z Waszmości wypowiedzi wnioskuje iż pliki, które aktualnie są przechowywane w tym folderze, mogę śmiało wyrzucić i wgrać tam wszystkie te ściągane samodzielnie? Od 0 do 7

 

Pozdrawiam Oves

Share this post


Link to post
Share on other sites
insp    529

Ukryłem posty z offtopem, prosiłbym trzymać się tematu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Barabarella    46

Są dwa miejsca na tekstury

  • Firefall\system\vt\  - miejsce na nasze pliki z teksturami HD (vtex0, vtex1, i/lub vtex2)
  • c:\Users\<nazwa Waszego usera>\AppData\Local\Red 5 Studios\Firefall\cache\vt - miejsce gdzie gra streamuje sobie potrzebne tekstury jeśli nie znajdzie pliku z teksturami w Firefall\system\vt\. Zawartość katalogu można dowolnie kasować (gra utworzy potrzebne pliki przy kolejnym uruchomieniu). Widać tu wyraźnie, które pliki z teksturami musimy pobrać. Jeśli tworzy się plik cache to taki vtex należy ściągnąć i wgrać do Firefall\system\vt\.
Edited by Barabarella

Share this post


Link to post
Share on other sites
K2Core    57

Witam Serdecznie.

Uprzejmie dziękuję za odpowiedź, czyli z Waszmości wypowiedzi wnioskuje iż pliki, które aktualnie są przechowywane w tym folderze, mogę śmiało wyrzucić i wgrać tam wszystkie te ściągane samodzielnie? Od 0 do 7

Pozdrawiam Oves

Tak, najlepiej zawsze po wgraniu paczki tekstur czy jej spatchowaniu wyczyścić folder i nie trzeba do niego nic wrzucać:

C:\Users\nazwa_użytkownika_komputera\AppData\Local\Red 5 Studios\Firefall\cache\vt

 

Tekstury wrzucasz tak jak zawsze, normalnie do Firefall\system\vt\

A potem w grze, w ustawieniach wyłączasz pobieranie tekstur. Wtedy w tym folderze będzie tylko kilka pliczków o wadze 1-2kb i wszystko powinno ładować się z prędkością światła i powinno to zmniejszyć jakiekolwiek lagi. Oczywiście pobierz wszystkie pliki [.vtex 0, 1 i 2], bo w takim przypadku musisz mieć tekstury o każdej jakości już na dysku ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
poziomek90    261

Gdzie w ustawieniach można wyłączyć pobieranie tekstur? Oraz czy ktoś próbował ściągać te tekstury dla wersji Steamowej? Bo na 99.99% są takie same, ale wolę się upewnić :p

Edited by poziomek90

Share this post


Link to post
Share on other sites
insp    529

Gdzie w ustawieniach można wyłączyć pobieranie tekstur?

Zakładka Network > Advanced > Texture Streaming Quality > Disabled

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Barabarella    46

Jeśli ktoś jest zainteresowany to do PTSa też można pobrać tekstury

 

link do pobrania składamy tak:

  •  http://dl-publictest.firefall.com/vtex/stabilization-<numerek_wersji>/static.vtex2 (ok 1,1GB wielkości)
  •  http://dl-publictest.firefall.com/vtex/stabilization-<numerek_wersji>/static.vtex1 (ok 3,4GB wielkości)
  •  http://dl-publictest.firefall.com/vtex/stabilization-<numerek_wersji>/static.vtex0 (ok 11,4GB wielkości)

 

A bieżąca wersja to 1411

Edited by Barabarella
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deso    0

Działa ta metoda na wersji steama? Bo mam wgrane te pliki co prawda, różnica jest ale po dłuższej grze max godzinka - dwie zmuły czuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
insp    529

Działa ta metoda na wersji steama? Bo mam wgrane te pliki co prawda, różnica jest ale po dłuższej grze max godzinka - dwie zmuły czuć.

Wersja steam od standalone nie różni się za dużo. Różnice są na poziomie launchera/aktualizatora. Ten poradnik działa jednakowo w obu wersjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razjelski    3

Dla przyszłych pokoleń które korzystają ze steamowej wersji ;)
Jako, że w program files x86 nie ma folderu firefalla (jak to jest w przypadku wersji stadalone)
Pliki z teksturami wrzucamy do :  Pliki Programów x86 [program filex x86] / Steam / steamapps / common / Firefall / system / vt .
Sam miałem problemy ze zalezieniem wyżej wymienionego katalogu ;P
Ale co do samych tekstur... Szok i niedowierzanie, że ta gra na High ustawieniach zaczęła płynnie działać po zastosowaniu tekstur. Już nie męczą mnie ciągłe zwieszenia mimo, że sprzęt na którym gram można uznać za przedpotopowy : 

 

Intel® Core2 Duo CPU E7600 @ 3,06 GHz    2,27 GHz
4 GB RAM (DDR2)
Win 7 Home Premium 64 Bit
nVidia GTS  250
Na radiowym internecie 3 MB/s
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Balrogos    18

A trzeba wyłączyc streaming tekstur w samej grze wtedy? czy zostawic jak było?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deso    0

A trzeba wyłączyc streaming tekstur w samej grze wtedy? czy zostawic jak było?

 

Dobre pytanie, bo sam mam wyłączony streaming tekstur i nie wiem czy ma sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×