Jump to content

Obecnie trwa remont. Proszę uważać na głowy i patrzeć pod nogi.

Sign in to follow this  
LoganTheBadWolf

Nighthawk PvE build- "Shocking Predator"

Recommended Posts

pre_1425332728__rec_nighthawk_large.png

 

 

Nighthawk

 

 

Gdy mówimy Nighthawk każdy od razu widzi typowego snajpera z karabinem wyborowym, siedzącego na wzgórzu, wyczekującego na właściwy moment, by oddać jeden celny strzał, powoli likwidującego kolejne cele. Wielu może też myśleć, że jest przez to sytuacyjną ramą. Ja wam udowodnię, że nie musi tak być.

 

Build ten ma na celu wzmocnienie mocnej strony Nighthawka, czyli precyzyjna eliminacja celów, przy jednoczesnym poprawieniu jego słabości, jaką jest kontrola tłumu. Przetestowany w warunkach Amazońskiego piekła, build ten jest w stanie likwidować obozowiska Chosenów nawet wystrzeliwując tylko 3-4 celne strzały przy niebieskim wyposażeniu, a jednocześnie w krytycznej sytuacji może łatwo uciec z pola walki, w wypadku, gdy robi się zbyt gorąco, bo np. z flanki zajdzie was druga grupka przeciwników.

 

Broń główna- Sniper Rifle

 

Jedyny słuszny wybór. Przy PR około 900 możliwym jest zdejmowanie za jego pomocą praktycznie każdego normalnego Chosena, jak i sporą część Elit za pomocą jednego strzału.

 

Istotnym jest, by był on z prefiksm elektrycznym i TYLKO elektrycznym. Cokolwiek innego nie ma tutaj racji bytu, bo zwyczajnie nie będzie się łączyło z perkami, a to one są istotnym czynnikiem, dzięki któremu ta broń i cały build staje się skuteczna w eliminowaniu grup przeciwników.

 

Ponieważ poprawianie celności na tego typu broni mija się z celem, najlepiej jest ją modować w kierunku Szybkostrzelności (Rate of Fire), Pojemności magazynka (Magazine Size) i Obrażeń obszarowych (Splash Radius) przy wybuchu zabitego przeciwnika.

 

Broń Boczna

 

Tutaj kto co lubi, jednak nie bez całkowitej dowolności. Dobrym pomysłem jest wyposażenie się w broń elektryczną, tudzież laserową lub plazmową, Bo zyskają one na skuteczności dzięki perkom. Osobiście używam plazmowej strzelby, bo z jej pomocą znacznie sprawniej radzę sobie z przeciwnikami na mniejszych dystansach, niż w wypadku granatnika, ze względu na duże obrażenia przeciwko pojedyńczemu celowi. W planach mam jednak jeszcze wypróbować Strzelbę Elektryczną, Marthę i Deputy, nie mniej już teraz mogę wskazać właściwy kierunek, bo przy odpowiednim ograniu tego buildu nie raz można się pokusić o walkę bliżej przeciwnika.

 

Core- Shimmercore

 

Wiem, wielu mówi, że ten rdzeń jest taki sobie, ale pomijając maskowanie, to dodaje on dość istotne dwa elementy. Po pierwsze- Mobilność. Z tym zestawem perków i umiejętności jest ona dość istotna w każdej możliwej sytuacji, czy to przy ucieczce, czy to przy zajmowaniu pozycji do strzału. Po drugie- dodatkowe obrażenia. Skoro można je praktycznie za darmo, to czemu nie.

 

Ogólnie rzecz biorąc ten Core jest dobry, wymaga jednak odpowiedniego użycia. Jeżeli jednak ktoś ma życzenie, to oczywiście może używać innego. Bane Core poprawia możliwości defensywne, podobnie Scorcher, dodając też nieco mobilności.

 

Umiejętności

 

Custom Blitz SiN Beacon- Kolejny istotny element. Postawiony w odpowiednim miejscu zapewnia dodatkowe obrażenia wszystkim przeciwnikom w jego zasięgu. Dołóżcie do tego broń zadająca duże obrażenia pojedynczego strzału z potencjałem do rażenia tych w okolicy… aż się prosi, by jak najwięcej go używać i by miał jak największy obszar działania.

 

Przy modowaniu nie należy jednak zapomnieć o modułach poprawiających Potency, bo dzięki temu zadamy jeszcze większe obrażenia. Duration też jest istotne, by jednak efekt trwał trochę dłużej.

 

Custom Barrage Resonating Bolts- Tutaj wahałem się między Execution, jednak po testach stwierdziłem, że ten skill jest praktyczniejszy, dzięki faktowi, że ładunki można rozłożyć znacznie poza zasięgiem łuków elektrycznych z naszej broni, jak również można je przyczepić do przeciwnika, zmieniając go w chodzącą bombę.

 

Przy zakładaniu modów należy patrzyć na te, które dodatkowo poprawiają Recharge i AoE.

 

Custom Cooled Advanced Decoy- Kolejny ważny element. Istotnym jest, by maksymalnie skrócić czas odnowienia, by w krytycznej sytuacji nie obudzić się z ręką w nocniku. Czas działania też tutaj jest istotny, by jak najdłużej pozostać niewidzialnym. Dzięki temu, przy dużej prędkości poruszania się, w trakcie działania jesteśmy w stanie uciec daleko, poza obszar działania.

 

Wersja Advanced dodatkowo pozwala wykorzystywać tę umiejętność również ofensywnie. Tutaje jednak tym istotniejsze jest skrócenie odnawiania. Z drugiej strony może i to jest kilka sekund, ale to zawsze kilka sekund dodatkowej lufy, co nie raz może nam pomóc. Jeżeli jednak nie chce się wam farmić reputacji i komponentów, zwykła wersja też się nadaje.

 

 

Custom Distant Eruption Rounds- Czyli sposób, by zamienić nasz wierny karabin w armatę artyleryjską. Zyskujemy naprawdę dużą siłę i pole rażenia, choć trafimy wtedy bonusy z tytułu perków. Jednak ten HKM jest praktyczniejszy, niż Accord Artillery Strike z prostego powodu- Przywali w jednym miejscu, z którego przeciwnicy mogą uciec przed trafieniem. Eruption Rounds trafia w kilka miejsc i trafia natychmiast, więc grupę przeciwników można trafiać znacznie skuteczniej. Krótko mówiąc jest praktyczniejszy.

 

Jeśli ktoś chce może zamiast wersji Distant używać Wersji Disruption dla większych obrażeń w krótszym czasie. Byle tylko wersja miała bonus do AoE, istotnym jest mieć jak największe pole rażenia przy trafieniu. 

 

Przy modowaniu należy się skupić na Duration, Potency i AoE. Recharge można też trochę poprawić, przy dobrym ograniu buildu ten skill prawie zawsze będzie gotowy. 

 

 

Perki- http://tamosheik.com/pcalc?build=370170121A0354616715

 

Chosen Hunter- obecnie bez tego żaden build, ukierunkowany na lategame, się nie obędzie. Za 1 punkt dodatkowe 10% obrażeń przeciwko Chosenom. Ani rusz bez tego w Amazonii.

 

Trickster- Można powiedzieć, że jest to coś w rodzaju “Panic Auto-Button”. Nawet jeśli to ma cooldown 120 sekund, a trwa tylko 5, nie raz uratuje on nam dupsko, ułatwiając ucieczkę.

 

Plasma Enthusiast- Jeden z powodów, dla których broń główna musi być elektryczna, a dodatkowa powinna być elektryczna, lub energetyczna. Dodatkowe obrażenia zawsze w cenie.

 

Arcing Bolts- Główny powód dla takiego doboru uzbrojenia. Ten perk najlepiej współgra właśnie z bronią, która strzela powoli, a jednocześnie zadaje spore obrażenia z pojedynczego strzału. Łącząc go ze wszystkimi wzmocnieniami obrażeń, łuki elektryczne pozwalają na przyjemną kontrolę tłumu i szybszą jego eliminację.

 

Necrotic Bite- Jako, że lategame to w znacznej większości humanoidy, ten perk też jest cenny za swoje +10% obrażeń

 

Head Hunter- W końcu gramy snajperem, to tym bardziej przydadzą się dodatkowe obrażenia przy strzale w głowę.

 

Quick-Pivot Servos- Ten perk+ Core, który zwiększa prędkość sprintu sprawia, że w trakcie działania niewidzialności z Decoy przebiegniemy znacznie większy dystans, a to też nie jest bez znaczenia.

 

Combat Veteran- Skoro Balistic Expert nie działa z elektryczną bronią, nic nie stoi na przeszkodzie, by nieco przyśpieszyć przeładowanie. A skoro broń boczna będzie wykorzystywana częściej, niż mogłoby się wydawać, szybkość zmiany tez się przydaje.

 

Minusy:

  • Glass Cannon- choć nieco mocniejsze to szkło. Pierdniecie ma mocne, ale jeden błąd i leżymy trupem

  • Build z gatunku easy to learn, hard to master-Trafienie to nie problem, ale trafienie w głowę już tak. Wymaga nieco ogrania, by wykorzystać jego pełen potencjał.

  • Restrykcje w kwestii uzbrojenia- Tutaj nie ma pola wyboru. Nie da rady używać tutaj np. Smoldering Sniper Rifle, a raczej da się, ale nie będzie tak efektywny.

  • Ograniczona mobilność- Możemy polegać tylko na sprincie i dopalaczu.

 

Dodatkowo build nie był testowany na bossach, wiec trudno się wypowiedzieć jakby się tam sprawdzał, choć raczej nie widzę go na innej pozycji, niż wabik, a i tak może się okazać zbyt papierowy.

PvP obecnie jest słabym wyznacznikiem, ale raz wszedłem, to ładnie trolowałem przeciwników za pomocą Decoy i niewidki z Core, a potem ich eliminowałem znienacka, jak odeszli dość daleko. Tym sposobem solo przejąłem bazę.

 

Więcej wad nie potrafię znaleźć. Generalnie ten build zapewnia sporo fun’u z używania i nie nudzi się tak szybko. Czym dłużej go testowałem, tym większą przyjemność miałem z grania Nighthawkiem, aż doszedłem do momentu, gdzie Firecat ustąpił mu miejsca. Na misję 6 kampanii, zawszę biorę go na jej ostatni etap, bo znacznie skuteczniej jestem w stanie bronić przejścia, niż typowym DPSem, czy nawet Firecatem. Na Zonach tez latam praktycznie tylko nim.

Edited by LoganTheBadWolf

Share this post


Link to post
Share on other sites
buster1013    54

Nie rozumiem czemu Custom Rapid, skoro Range nic nie daje Sin Beaconowi? Nie lepiej Blitz albo Disruption?

Nie lepiej Custom Charged do Decoya? Zmniejszanie cooldownu jest zawsze znacznie mniej efektywne niż zwiększanie czasu trwania, a hybrydowe prefixy/moduły są znacznie lepsze od zwykłych.

Co do misji 6, to jednak jestem za Bastionem, bo potrafi jednocześnie zablokować jedno przejście, zająć się drop podami, naprawiać Sin Towera i jeszcze pomagać innym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem czemu Custom Rapid, skoro Range nic nie daje Sin Beaconowi? Nie lepiej Blitz albo Disruption?

Faktycznie, pomyliłem prefiksy. Zaraz to poprawię, powinno być Blitz. 

 

Nie lepiej Custom Charged do Decoya? Zmniejszanie cooldownu jest zawsze znacznie mniej efektywne niż zwiększanie czasu trwania, a hybrydowe prefixy/moduły są znacznie lepsze od zwykłych.

Cała rzecz w tym, że czasami może braknąć tych paru sekund gdy akurat Trickster jest na cooldownie, by odpalić drugą niewidkę. Główne zastosowanie Decoy to jednak ucieczka, lub flankowanie, a wtedy przydaje się krótszy cooldown. Szczególnie przy Advanced Decoy, bo tu umiejka odświeża się 10 sekund dłużej.

 

Co do misji 6, to jednak jestem za Bastionem, bo potrafi jednocześnie zablokować jedno przejście, zająć się drop podami, naprawiać Sin Towera i jeszcze pomagać innym.

No wiesz, nie twierdzę, że Nighthawk jest najlepszy do tego zadania. Twierdzę jedynie, że jest jednym z lepszych wyborów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brodys    12

Robie obecnie NH, bardzo ta suba mi sie podoba, taki styl gry preferuje jak autor tematu, jednak prezentacja Buildu jest z marca 2015, czy w tym temacie coś sie już zmieniło? 
tak pytam z ciekawości, wiadomo z czasem sam będę testował różne opcji Buildu ale warto mieć punkt zaczepienia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę, że od tego czasu nie było żadnego patcha- Nie, nic się nie zmieniło.

 

Build jest aktualny... Na razie.  

 

Co będzie po patchu- się okaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×