Jump to content

Obecnie trwa remont. Proszę uważać na głowy i patrzeć pod nogi.

  • Announcements

Sign in to follow this  
Drake84pl

F.A.Q. Techniczny

Recommended Posts

> Czy mogę grać w Firefall na Macu ?

Obecnie gra nie jest przeznaczona na systemy Mac OSX. Gracze są w stanie uruchomić (i grać) w Firefalla przy pomocy Bootcamp Mac oraz partycji z ważną kopią systemu Windows stworzonej na twardym dysku. Obecnie nie mamy w ofercie wsparcia Firefalla dla systemów Mac OSX.



> Czy Firefall jest kompatybilny z Windows 8 ?

Pracowaliśmy nad kompatybilnością Firefalla z Windows 8 więc powinien na nim chodzić.

Jednakże Windows 8 może nie mieć preinstalowanego .NET 3.5 Framework, który jest potrzebny do uruchomienia Firefall. W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów z uruchomieniem gry, należy pobrać NET Framework 3.5: http://msdn.microsof...y/hh506443.aspx
Jeżeli masz problemy z uwierzytelnieniem lub logowaniem, skontaktuj się z pomocą techniczną (Ranger) która zbierze najistotniejsze informacje dotyczące twojej konfiguracji sieci.



> Jakie wymagania systemowe ma Firefall ?

Minimalne wymagania to:
System Operacyjny: Windows XP 64-bit
Procesor (AMD): Dual Core @ 2.6 Ghz (Athon 64 x2, Athlon II x2, Phenom II x2)
Procesor (Intel): Dual Core @ 2.2 Ghz (Core 2, Core i3, Pentium Dual Core)
Grafika: kompatybilne z DirectX 9 karty video AMD lub Nvidia z 1GB RAM (AMD/ATI Radeon HD 4550 lub Nvidia Geforce 8600)
Pamięć: 4 GB

Rekomendowane wymagania to:
Procesor (AMD): Quad Core @ 2.8 Ghz (Athlon II X4, Phenom, Phenom II X4)
Procesor (Intel): Quad Core @ 2.4 Ghz (Core 2 Quad, i5, i7)
Grafika: AMD/ATI Radeon HD 4850 lub Nvidia Geforce GTS 450
Pamięć: 4 GB



> Jakie programy, sterowniki lub pluginy są potrzebne aby uruchomić Firefall ?

Gra wymaga następujących plików. Obie wersje instalatora pobiorą te pliki ale poniżej są linki na wszelki wypadek gdyby wystąpiły jakieś problemy.

 



> Instalacja Firefall

Istnieją dwie możliwości pobrania Firefall. Nie zależnie od tego jaką opcję wybierzesz zainstaluje się taka sama kopia gry, jedyną różnicą jest przebieg instalacji.

Instalator Online (10 MB) (zalecany).
Instalator Online to mały plik wykonawczy, który pobiera resztę plików gry a następnie je instaluje. Jest w stanie automatycznie wznawiać przerwane ściąganie.

Jak użyć instalatora Online:
- Wybierz "Streaming Installer", powinno wyskoczyć okno potwierdzenia.
- Wybierz opcję "Zapisz plik". Po pobraniu, kliknij dwukrotnie na pliku w oknie pobierania. Jeżeli twoja przeglądarka nie ma okna pobierania, to odszukaj folder "Pobrane", przechodząc do "Start" i wpisując "Pobrane" w polu "Wyszukaj programy i pliki". Powinieneś zobaczyć plik o nazwie "Firefall Installer"
- Po wybraniu "Uruchom" pojawi się okno rozpakowania. Nie zmieniaj domyślnego folderu docelowego (zazwyczaj jest to pulpit). Ważne: Nie wypakowuj plików do tego samego miejsca w którym chcesz zainstalować Firefall.
- Po kliknięciu w "Install", rozpocznie się pobieranie gry. Prędkość pobierania zależeć będzie od posiadanego przez ciebie łącza.

Pełny Instalator (4,3 GB; format 7zip)
Pełny instalator zawiera zarówno powyższy instalator jak i pliki które on pobiera. Jeżeli chcesz pobrać instalator na jednym komputerze a uruchomić go na innym to to jest opcja dla ciebie. Ten instalator wymaga aplikacji zdolnej do otwarcia i wypakowania pliku 7zip takiej jak 7 Zip.

Jeżeli używasz menadżera pobrań: pobierz pełny instalator przy pomocy przeglądarki Chrome lub Firefox (zalecana). Przejdź do strony pobierania swojej przeglądarki i prawym kliknięciem myszy skopiuj link. Następnie uruchom menadżera pobrań i dodaj nowe zadanie/pobieranie używając skopiowanego linku.

Jak użyć pełnego instalatora:
- Po pierwsze aby móc otworzyć plik "Pełnego Instalatora" trzeba mieć narzędzie do rozpakowania takie jak 7 Zip. Pobierz je zanim zaczniesz ściągać pełny instalator.
- Wybierz opcję "Full Installer", powinno wyskoczyć okno potwierdzenia. Wybierz opcję "Otwórz za pomocą", a następnie kliknij na "Przeglądaj"
- Kliknij na "Przeglądaj" na dole otwartej listy i wybierz "7zip". Otwórz folder "7zip" i wybierz aplikację "7zip"
- Po zakończeniu pobierania plików. Otwórz plik z FirefallInstaller.7z przy pomocy 7 Zip. Wybierz opcję "Wypakuj" i wskaż miejsce do wypakowania plików. Pamiętaj, nie wypakowuj plików do miejsca gdzie zostanie zainstalowana gra.
- Pliki powinny zacząć się teraz kopiować, i powinno pojawić się nowe pole z zielonym paskiem który będzie wskazywał procent do ukończenia.
- Po wypakowaniu plików, otwórz katalog, w którym pliki zostały wypakowane i uruchomić "FirefallInstaller" jako Administrator.
- Pozwól zainstalować się grze całkowicie.

Jaka jest różnica pomiędzy Pełnym instalatorem a Online ?

Efekt końcowy obu instalatorów jest taki sam. Jedyną różnicą jest sposób w jaki pakiet instalacyjny zostanie pobrany przed wypakowaniem.

Instalator Online ma niewielki rozmiar początkowy a pozostałe pliki pobiera poprzez internet z zewnętrznych serwerów. Pełny instalator pakuje wszyskie dane w jedno duże pobieranie (zazwyczaj jest to zalecane dla osób, które mają problemy z limitem łącza/internetem). Zaleca się również, aby gracze skorzystali z menadżera pobrań podczas wybrania opcji "Pełnego instalatora" aby umiarkować występowanie błedów / brakujących plików / częściowego pobierania.

Co to jest Menadżer Pobrań ? - http://en.wikipedia....ownload_manager

Ponadto, poniżej znajduje się lista Menadżerów dla różnych przeglądarek:

Samodzielne Menadżery pobierania (nie wymagają przeglądarki)
- FlashGet: http://tinyurl.com/3tf2aeq
- Orbit Download Manager: http://tinyurl.com/yqcemd

Google Chrome (posiada wbudowany menadżer - ale może być niepewny):
- Sklep Chrome App ma obecnie kilka Menadżerów, ale nie są przetestowane i nie mają najlepszych recenzji. Trzymaj się lepiej jednego z samodzielnych menadżerów pobierania aby uzyskać lepsze wyniki!

Mozilla Firefox:
- Pobierz wszystkie: http://tinyurl.com/62jphn4
- FlashGot: http://tinyurl.com/44oeg7t

Internet Explorer:
- Free Download Manager: http://tinyurl.com/87r9u32



> Jak zmienić ustawienia graficzne zanim uruchomię Firefall ?

Gdybyś chciał zmienić rozdzielczość lub inne ustawienia graficzne przed uruchomieniem Firefall, wystarczy że otworzysz folder "localappdata" i zmienisz je ręcznie.

Jednakże, pierwszym krokiem jaki należy podjąć gdy występują problemy z rozdzielczością lub wyświetlaniem to spróbować uruchomić Firefall w trybie "okna" naciskając na klawiaturze [ALT]+[ENTER]. Jeżeli nie jesteś w stanie uruchomić gry lub wejść w tryb "okna", spróbuj wykonać następujące czynności:

1) Przytrzymaj klawisz [Windows] i naciśnij [R]
2) Gdy otworzy się okno polecenia wpisz %localappdata%
3) Następnie przejdź do folderu ...\Red 5 Studios\Firefall
4) i znajdź plik "settings.con", otwórz go za pomocą programu WordPad (lub innego edytora tekstu)

Po otwarciu znajdź następujące wpisy:
SetSave rd.fullscreenWidth "1600"
SetSave rd.fullscreenHeight "900"

Tutaj możesz zmienić rozdzielczość na jaką tylko chcesz. Jeżeli chciałbyś np. 1024x760, to wystarczy że zamienisz liczbę "1600" na "1024" (szerokość) a liczbę "900" na "600" (wysokość). Pamiętaj żeby zapisać wszystkie zmiany. Następnie zamknij plik i uruchom ponownie Firefall aby sprawdzić czy rozdzielczość uległa zmianie.

Dodatkowo, zauważ że w tym samym pliku znajdują się również ustawienia zakończone słowem "Quality" (Jakość) i cyfrą w cudzysłowiu (np."4"). Każda cyfra odpowiada ustawieniom grafiki na jakich aktualnie grasz, przy czym wyższe cyfry zarezerwowane są dla profili o wyższych ustawieniach jakości. Jeżeli chciałbyś zmienić ustawienia na niższe wystarczy wymienić aktualne cyfry na mniejsze (0 lub 1) a następnie zapisać plik.



> Z jakich portów korzysta Firefall ?

W niektórych przypadkach, ruter może powodować problemy w grze. Więc, jeżeli nie będziesz mógł się zalogować (i będziesz pewny że nie jest to wina twojego konta), jeżeli da się zalogować ale zostajesz wyrzucony z powrotem do ekranu logowania / wyboru postaci lub jeżeli nie możesz uzyskać dostępu do czatu pomimo że logi z konsoli wykazują połączenie, to powinieneś spróbować otworzyć niektóre porty w ustawieniach rutera.

Opcje rutera mogą być różne w zależności od tego jakiego typu używasz, ale przeważnie otwieranie portów znajduje się w zakładce ustawień zaawansowanych.

Oto porty które są związane z niektórymi operacjami gry:

  • Autoryzacja / Login (Otwarcie pojedynczego portu): Port 80/TCP protokół
  • Ładowanie się gry (Zakres portów do otwarcia): 25000-25099/UDP protokół 32000-65535/UDP protokół
  • Czat (Otwarcie pojedynczego portu): 5222/TCP protokół

Możesz również spróbować wyłączyć antywirusa, firewall, lub inne oprogramowania zabezpieczające lub upewnić się że Firefall i wyżej wymienione porty zostały ustawione jako wyjątek.



> Rangersi, kto to taki i gdzie ich znaleźć ?

Rangersi to pracownicy studia Red 5 którzy są odpowiedzialni za pomoc techniczną. Są dostępni 7 dni w tygodniu w godzinach od 16:00 do 07:00 rano (naszego czasu).

Lista Rangersów:
Bazyx - Twitter - @Bazyx
Desmara - Twitter - @R5S_Desmara
McFierce - Twitter - @R5S_McFierce
Miel - Twitter - @R5S_Miel
Moriarty - Twitter- @R5S_Moriarty
R1pc0rd - Twitter- @R5S_R1pc0rd
RoughneckRico - Twitter - @RoughneckRico
Sk1n - Twitter - @R5S_Sk1n
Tanompic (Język Francuski) - Twitter - @R5S_Tanompic

Jak skontaktować się z Rangersami ?
z Rangersami można skontaktować się na kilka sposobów:

  • po przez stronę Supportu wybierając opcję "Submit a Ticket" lub bezpośrednio przez email support_us@red5studios.com
  • po przez Czat na żywo w godzinach od 16 do 7 rano
  • po przez dział Support na oficjalnym Forum
  • lub po przez Twittera @FirefallSupport

Możesz również zadać pytanie na Athenie, gdzie nasza pomocna społeczność spróbuje na nie jak najlepiej odpowiedzieć.

Ostatecznie możesz skontaktować się z Rangersami po przez nieoficjalny kanał IRC irc.globalgamers.net #firefall jednakże wsparcie techniczne nie jest tam gwarantowane.



> Jak otworzyć konsolę w grze ?

 

  • Uruchom Firefall
  • Zaloguj się do gry
  • Otwórz konsolę wciskając klawisz [ALT] i [F1]
  • ta sama kombinacja klawiszy zamyka konsolę

 



> Gdzie znajdę moje logi z Konsoli ?

Logi z konsoli to pliki tekstowe zawierające wszystkie działania zachodzące w grze pod czas jej uruchomienia. Przy jego pomocy Rangersi mogą sprawdzić czy w grze nie pojawiają się jakieś błędy związane z problemem gracza. Aby je znaleźć:

  • Otwórz okno Uruchom poprzez jednoczesne naciśnięcie klawisza "Windows" i "R" na klawiaturze.
  • Wpisz %localappdata% i naciśnij Enter.
  • Przejdź do folderu "Red 5 Studios -> Firefall"
  • Znajdź dokument tekstowy o nazwie "console". Pliki *_last_run to wcześniejsze logi z konsoli. Najnowsze logi możesz znaleźć przy pomocy sortowania według daty.
  • Prześlij swoje logi z konsoli przez wybranie opcji "Dodaj plik" w temacie na forum lub przez "Dołącz plik" przy składaniu zgłoszenia do pomocy technicznej (Rangersów).

 



> Jak wygenerować plik informacyjny DxDiag ?

DirectX Diagnostic Utility (w skrócie DxDiag) jest plikiem informacyjnym który może pomóc obsłudze Technicznej w ustaleniu specyfikacji twojego systemu i zaproponować odpowiednie rozwiązania jakichkolwiek problemów natury technicznej na które możesz natrafić podczas gry w Firefall. Aby wygenerować plik DxDiag:

1. Otwórz polecenie Uruchom poprzez jednoczesne przytrzymanie klawisza "Windows" i "R".
2. Wpisz w polu tekstowym "dxdiag" i naciśnij "OK".
3. Po zakończeniu procesu diagnostycznego DirectX, kliknij na "Zapisz wszystkie informacje"
4. Upewnij się, że plik ma nazwę DxDiag i zapisz go na pulpicie jako plik .txt



> Co to jest Msinfo i jak go stworzyć ?

Msinfo to program, który wyświetla kompleksowe informacje o sprzęcie, składnikach systemu i środowisku oprogramowania. Rangersi mogą czasami poprosić o ten plik podczas próby rozwiązania problemów z grą związanych z siecią lub systemem aby sprawdzić co je powoduje.
Aby stworzyć plik informacyjny Msinfo:

  • Otwórz okno "Uruchom" poprzez jednoczesne naciśnięcie [Windows] i [R] na klawiaturze.
  • Wpisz "msinfo32" i naciśnij "Enter" lub kliknij "OK".
  • W lewej górnej części okna Informacji o systemie kliknij lewym przyciskiem myszy na "Plik", a następnie lewym przyciskiem myszy na "eksport". Wybierz dowolną lokalizację dla pliku i zapisz go jako plik tekstowy (*. Txt). Zapamiętaj, gdzie go zapisałeś.
  • Prześlij swój plik Msinfo, wybierając "Prześlij plik" w temacie na forum lub "Dołącz plik"przy składaniu zgłoszenia do pomocy technicznej (Rangersów).

 



> Gdzie znajdę logi Patchera ?

 

  • Otwórz okno "Uruchom" naciskając jednocześnie klawisz [Windows] i [R] na klawiaturze
  • Wpisz %temp% i naciśnij enter
  • Znajdź plik FirefallPatcher. Są to logi w postaci pliku tekstowego z informacjami o plikach jakie pobiera Patcher.

 



> Podczas instalacji wyskakuje mi błąd SevenZipSharp.

Istnieją dwa przeciętne błędy typu SevenZipSharp które mogą występować podczas instalacji. Jeden z nich brzmi tak (lub podobnie):

"Instalacja nie powiodła się. Wystąpił błąd podczas instalacji: Nie można załadować pliku lub zestawu 'SevenZipSharp, wersja = 0.64.3890.29348, Kultura = neutralna, Token/KluczPubliczny = 20de82c62b055c88' lub jednej z jego zależności. System nie może odnaleźć określonego pliku."

Problem (i tym samym rozwiązanie) tkwi w tym że nastąpiła próba instalacji do miejsca w którym rozpakowany został instalator. Wypakuj ponownie paczkę którą ściągnąłeś ze strony Bety. To odtworzy pliki które zostały skasowane podczas próby instalacji do tego samego folderu. Tym razem upewnij się żeby instalować grę do innego folderu niż do tego w którym został rozpakowany instalator.

Inny rodzaj błędu SevenZipSharp będzie brzmiał (lub podobnie):

"Wystąpił błąd podczas instalacji: Operacja nie powiodło się z powodu błędu w SevenZipSharp. Proszę zgłosić temat do http://sevenzipsharp...kitem/list.aspx, wyślij numer wydania i dołącz archiwum."

Dzieje się tak zazwyczaj wtedy, gdy nie ma wystarczającej ilości miejsca na dysku aby rozpakować plik. Spróbuj zwolnić trochę więcej miejsca na dysku pod instalację gry.



> Firefall nie chce się uruchomić gdy naciskam "Launch"

Najczęstszymi przyczynami które powodują taki problem są pewne programy które blokują proces rozruchu i powodują iż gra się zawiesza . Oto kilka przykładowych programów które zostały uznane za przyczynę tego problemu: Xfire, Game Booster, Comodo, Netnanny, Bionic, sterowniki Beta do kart Graficznych, ATI tray tools i inne.

Istnieje kilka obejść, które mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu. Jednym z nich jest kliknięcie prawym przyciskiem myszy na programie Launcher.exe i wybranie "Uruchom jako administrator" aby sprawdzić czy to pomoże w wymuszeniu rozruchu.

Innym możliwym obejście byłoby zbadanie czy któryś z programów działających w tle nie powoduje zawieszania się podczas procesu uruchamiania. Aby to sprawdzić:

- Przytrzymaj klawisz [Windows] i naciśnij [R]
- W oknie Uruchom, wpisz "msconfig"
- Na zakładce Usługi w lewym dolnym rogu powinna być opcja "Ukryj wszystkie usługi firmy Microsoft" zaznacz ją.

Tutaj możesz zobaczyć które z programów jakie używasz mogą powodować ten problem. Jeżeli nie jesteś pewien który z nich jest przyczyną to możesz to sprawdzić poprzez opcję Selektywnego Uruchomienia:

- Podczas gdy okno konfiguracji systemu jest nadal otwarte, przejdź do zakładki "Ogólne" i upewnij się że "Uruchamianie Selektywne" jest zaznaczone.
- Wróć do zakładki Usługi i upewnij się że opcja "Ukryj wszystkie usługi firmy Microsoft" jest nadal zaznaczona.
- W prawym dolnym rogu okna kliknij "Wyłącz wszystkie"
- Kliknij "Zastosuj" i "Zapisz" a następnie uruchom ponownie komputer, potem włącz Firefall aby sprawdzić czy to naprawiło problem.

Jeżeli tak to pozostaje nam jedynie powrócić do konfiguracji systemu i sprawdzić który program z listy powodował blokadę procesu uruchomienia.



> Jak mogę zapisać swoje ustawienia podczas reinstalacji gry ?

 

  • Przekopiuj "%localappdata%\Red 5 Studios" w bezpieczne miejsce.
  • Odinstaluj grę.
  • Reinstaluj grę.
  • Wklej "%localappdata%\Red 5 Studios" z powrotem i nadpisz wszystkie pliki.

 



> Jak przekopiować / przenieść instalację ?

Czasami może być konieczne przeniesienie instalacji gry (dysk twardy się zapełnił, nowy komputer, przeniesienie do innej bezpieczniejszej lokacji, itp.). Istnieje kilka niezbędnych czynności które trzeba wykonać aby upewnić się że wszystko zostało przeniesione prawidłowo.

Jeżeli pobrałeś Pełny Instalator: rozpakuj archiwum (plik 7zip) na PC którym chcesz zainstalować Firefall a następnie uruchom instalator.

Jeżeli nie masz archiwum (Pełny Instalator w pliku 7zip) albo instalowałeś Firefalla przy użyciu Instalatora Online: przekopiuj folder "Red 5 Studios" na PC na którym chcesz zainstalować Firefall.

Wykonaj następujące czynności po przekopiowaniu folderu "Red 5 Studios":
- Pobierz załącznik Registry.zip (kopia lokalna: Registry.zip ) i wypakuj do ...\Red 5 Studios\Firefall (plik "firefall.ini" będzie również w tym folderze).
- Uruchom plik rejestru Firefall "Registry.exe" jako Administrator (prawy przycisk myszy na pliku "Uruchom jako Administrator") to doda / edytuje rejestry aby Firefall mógł uruchomić się w nowej lokacji.



> Wyskakuje mi błąd 500 podczas próby logowania się do gry.

Błąd 5xx (500, 501, 502, 503 itd.) to kod stanu HTTP, który oznacza że coś stało się z serwerem i nie można wykonać żądanego polecenia. Jeżeli błąd ten wyskakuje podczas logowania lub próby wejścia do gry z poziomu ekranu postaci, skontaktuj się z obsługą Techniczną poprzez Czat na żywo lub wyślij maila na adres support_us@red5studios.com uwzględniając w nim jak najwięcej informacji dotyczących występowania błędu.



> Po uruchomieniu gry wyskakuje błąd "Punkt wejścia procedury nie został zlokalizowany w dynamicznej bibliotece linków MSVCP90.dll"

Błąd Msvcp90.dll występuje, ponieważ gra jest zależna od najnowszej wersji 64-bitowej 2008 Redistributable, który nie został zawarty w instalatorze. Jeśli używasz 64-bitowego systemu operacyjnego i pojawi się ten błąd, to należy sprawdzić, Programy i Funkcje w panelu sterowania, aby upewnić się że są tam wpisy zarówno dla "Microsoft Visual C + + 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.6161" jak i "Microsoft Visual C + + 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.6161 ". Jeżeli ich nie masz to powinieneś pobrać je z poniższych linków:

C + + 2008 SP1 Redistributable Package (x86)
C + + 2008 SP1 Redistributable Package (x64)

Jeżeli masz problemy z pobraniem x64 z poprzedniego linku, to spróbuj następujący:

C + + 2008 SP1 Redistributable Package (ia64)



> Wyskakuje mi "Błąd połączenia: typ = 4" w konsoli podczas próby logowania.

Może to być błąd po stronie serwera gry. Skontaktuj się z pomocą techniczną po przez e-mail support_us@red5studios.com lub za pośrednictwem czatu.



> Błąd "Nie udało się utworzyć bufora głębokości Direct3D"

Jest to błąd z DirectX spowodowany najczęściej posiadaniem karty wideo która nie jest obsługiwana.

Obsługiwane karty graficzne:

  • Nvidia 8600 lub lepsza
  • ATI Radeon HD 4550 lub lepsza

Jeśli twoja karta jest obsługiwana, to spróbuj re-instalacji DirectX. Jeśli próbowałeś instalować DirectX przy pomocy instalatora sieciowego, to spróbuj zainstalować go teraz z aplikacji:

DirectX End-User Runtime czerwca 2010

Upewnij się również że masz zainstalowane najnowsze sterowniki do karty graficznej

Jeśli stało się to po aktualizacji sterowników, to odinstaluj je przy użyciu Sweepera i zainstaluj stare sterowniki, które działały, a następnie prześlij zgłoszenie do pomocy technicznej.



> Dostaję manifest błędu o niewłaściwej dacie/czasie.

Ten typ błędu występuje zwykle u graczy spoza Stanów Zjednoczonych, którzy mają inną konfigurację daty/czasu na komputerze.Tymczasowa zmiany daty/czasu w celu umożliwienia instalacji lub spatchowania i następnie cofnięcie zmian powinno naprawić błąd.

  • Przejdź do Panelu sterowania
  • Data i Godzina, Region i Język
  • w Region i język wybierz "Zmień datę, godzinę lub format liczb"
  • Ustaw "Format" na "Angielski: Stany Zjednoczone"
  • Spróbuj spatchować lub zainstalować i sprawdź czy błąd nadal występuje
  • Po zakończeniu patchowania/instalacji można zmienić ustawienia z powrotem do poprzednich

 



> Rozłącza mnie zaraz po zalogowaniu.

Może to być spowodowane przez kilka różnych rzeczy. Czasami jest to kwestia połączenia. Może się ono zawieszać z powodu antywirusa / firewall / lub innego oprogramowania zabezpieczającego, miejsca z którego się łączysz, zamkniętych portów na ruterze lub modemie, karty sieciowej, czasami z powodu oprogramowania innych firm, takich jak Xfire, Comodo, uTorrent, MagicJack, ATI Tray tools, Skype, Steam, Game Booster i inne.

Najlepiej jest najpierw sprawdzić oprogramowanie zabezpieczające i zaznaczyć Firefall jako wyjątek lub spróbować je tymczasowo wyłączyć. Sprawdź również czy pomoże wyłączenie niektórych nie istotnych programów działających w tle. Może to być również spowodowane ilością pamięci RAM, jeżeli grasz z mniej niż 4 GB i/lub na 32 bitowym systemie operacyjnym. Spróbuj tych opcji a jeżeli nie pomogą to skontaktuj się z pomocą techniczną i prześlij im swoje ostatnie logi z konsoli i *last_run_logs.



> Pojawia się Czarny ekran / wiadomość po za zasięgiem, gdy uruchamiam Firefall.

Ten komunikat o błędzie wskazuje, gra stara się uruchomić w rozdzielczości lub częstotliwości której twój monitor nie obsługuje. Podczas gdy gra jest uruchomiona, naciśnij Alt + Enter, aby przejść do trybu okna i zmień ustawienia rozdzielczości na niższe aby naprawić błąd.

Jeśli to nie zadziała, to spróbuj tego:

  • Kliknij na przycisk Start
  • Wyszukaj "%localappdata%"
  • Przejdź do "C:\Users\(user name)\AppData\Local\Red 5 Studios\Firefall"
  • Otwórz "settings.con" w notatniku
  • Zmień poniższe wartości:

SetSave rd.fullscreenHeight "768"
SetSave rd.fullscreenWidth "1024"
SetSave rd.windowHeight "768"
SetSave rd.windowWidth "1024"

  • Zapisz plik jako settings.con (typ pliku, wszystkie pliki)

 



> Mam 0 FPSów po zalogowaniu się do gry.

Rozwiązanie znajduje się w ustawieniach Nvidii:

  • Korzystając z panelu sterowania NVIDII, przejdź do Zarządzaj ustawieniami 3D w drzewku 3D.
  • W zakładce Ustawienia programu, należy utworzyć profil dla Firefall dodając FirefallClient.exe z folderu Red 5 Studios w Program Files
  • Wyłącz tam filtrowanie Anizotropowe i Antyaliasing dla profilu Firefall i zapisz nowe ustawienia. Powinno to rozwiązać problem.

 



> Nie mogę korzystać z czatu w grze ani wysyłać/odbierać zaproszeń do drużyny.

Istnieje wiele sposobów, aby spróbować rozwiązać problemy z czatem.

Najpierw możesz spróbować wyłączyć wszelkie zapory lub oprogramowania zabezpieczające, które mogły blokować porty wykorzystywane przez czat w grze.

Druga opcja to użycie konsoli CMD aby zresetować katalog winsock z powrotem do stanu domyślnego/czystego.

  • Naciśnij jednocześnie klawisz "Windows" i "R", aby otworzyć okno "Uruchom" (może trzeba będzie uruchomić CMD jako administrator, w takim przypadku należy nacisnąć przycisk "Start" i w pasku wyszukiwania, przejść do kroku nr.2)
  • Wpisz "cmd" i naciśnij "Enter" lub kliknij przycisk "OK"
  • Pojawi się okno CMD (jeśli korzystasz z funkcji wyszukiwania, pojawi się lista z "cmd.exe". Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz "Uruchom jako administrator" po czym pojawi się okno CMD)
  • Wpisz: netsh winsock reset
  • Naciśnij "Enter" i jeżeli wszystko przebiegło pomyślnie powinna się pojawić informacja o zresetowaniu katalogu Winsock. Teraz musisz jedynie ponownie uruchomić komputer w celu zakończenia resetu.

 



> Nie mogę spatchować gry z powodu małej ilości miejsca na dysku C:/ Jak mogę zmienić ścieżkę dostępu ?

Niektórzy gracze mają wiele dysków i wybierają opcję instalacji na innym dysku niż domyślny C :/. Jeśli napotkasz problem "małej ilości miejsca na dysku" podczas patchowania, to możesz zmienić ścieżkę zapisu do innego katalogu instalacyjnego.

Jeśli używasz 64-bitowego systemu operacyjnego, przejdź do C: \ Program Files (x86) \ Red 5 Studios \ Firefall
Jeśli używasz 32-bitowego systemu operacyjnego, przejdź do C: \ Program Files \ Red 5 Studios \ Firefall

Zlokalizuj plik oznaczony "firefall.ini" i otwórz go w Notatniku. Następnie zmień ścieżkę "WritePath" tak aby wskazywała inny dysk.



> Patcher / Launcher / Instalator nie chce łączyć się z Serwerem.

Czasami podczas próby spatchowania gry przez Launcher lub podczas próby instalacji gry, może pojawić się błąd (lub podobny): "Wystąpił błąd podczas instalacji: Nie można połączyć się z serwerem zdalnym". Najczęściej powodem problemu jest oprogramowanie zabezpieczające, najprawdopodobniej firewall. Spróbuj je wyłączyć i sprawdź czy to pomogło rozwiązać problem.



> Muszę zweryfikować i naprawić mój patch lub pliki gry. Jak mogę --forceCheck (wymusić sprawdzenie plików) aby naprawić instalację ?

Czasami może ci wyskoczyć błąd podczas patchowania, lub nawet gdy już spatchowałeś grę ona nadal prosi cię o patch. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zmuszenie Launchera do sprawdzenia poprawności i naprawy plików zainstalowanej gry. Oto jak to zrobić:

  • Znajdź ikonę "Play Firefall" na pulpicie lub w Menu Start w folderze Red 5 Studios
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę i wybierz Właściwości.
  • w zakładce Skrót, będzie ścieżka dostępu:
  • powinna ona wyglądać następująco "C:\Program Files (x86)\Red 5 Studios\Firefall\system\bin\Launcher.exe" na końcu ścieżki, dodaj spację i --forceCheck
  • kliknij Zastosuj, a następnie OK i kliknij dwukrotnie, aby uruchomić Launcher i sprawdzić wersję.
  • Po uruchomieniu Launchera, należy wrócić i usunąć polecenie --forceCheck żeby nie przechodzić przez ten sam proces za każdym razem.

Oto jak powinna wyglądać zmieniona ścieżka:
1NQ6Edy.jpg



> Jak zresetować hasło ?

Aby zresetować hasło, należy wykonać następujące kroki:

Kliknij i wpisz w adresie e-mail który jest powiązany z kontem, zostanie wysłana na niego wiadomość wraz z instrukcją zresetowania hasła.




źródło 1: https://support.fire...26962-technical
źródło 2: http://www.firefallt...a-sticky.46838/


Jeżeli nie znalazłeś/aś tutaj rozwiązania swojego problemu załóż nowy temat w dziale pomoc techniczna z:

  • jak najdokładniejszym opisem swojego problemu
  • specyfikacją posiadanego sprzętu
  • screenshotami błędu/problemu
  • i ewentualnie ostatnimi logami z konsoli
Edited by Bursztynek
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×

Important Information

Privacy Policy